Friday, July 18, 2008

sambutan hari guru 2008.....

ermm..UPSI sambut hari guru kali ni...dah lewat dah baru sambut..lintang pukang skit...taktau la apa salahnya...nak ckp kang org kata kepoci....so start 15/7-18/7/2008.....bermula dgn sukaneka peringkat UPSI sehinggalah hari ni..penutupnyaa.....
pada 15/7 diadakan majlis pembukaan..wah meriah jugak...aku tak lepas peluang..turut serta sbb wajib la kedatangan..so dtg juga...persembahan yg di buat not bad..budak2 UPSI ni creative jugak ( tp dgn bimbingan lecturer teater la)..depa dpt sembahkan satu pentomen yg mmg asyik dgn puisi yg menusuk kalbu....dan aku tak ketinggalan dipanggil oleh kak shikin...nyanyi atas pentas la...siok jugaaa.....

then pada 16/7...sambutan diteruskan dengan acara berbalas pantun..hehe..aku tak ketinggalan ambik peluang hantar team pantun fakulti..aku la pengurusnyaa....yg ptg JOHAN ya....tahniah kekawan...team " MEKAR SETAMAN"..hahahaha...sbb yg joint semua mekar ya..tp "comel"....


hehehe..nila team pantun tu....hebat hebat depa ni....

....empat dara duduk ditepi sungai

sambil menjerat si ketamlah batu

baik budi hai elok lah perangai

hitam manis pandang tak jemu.....


......sirih puan di depan tangga

menyambut orang datang marhaban

agama mesti terpahat di jiwa

nescaya tiada merana di jiwa.....

yang bestnya...si Jai...hhaha..niat dihati nak menonton..tp terseret sama jd peserta wakil FTMK..hahaha....nasib la Jai...


....Indah cantek wajah si puteri

Indah lagi di tambah selendang

teruna malang menyerah diri

tapi harapan tetap kecundang....

Then, ari ni 18/7..hari penutup pada Sambutan Hari Guru..hendle by FPE dan FSt...so since fakulti aku hendle..so aku la yang kene jd MC..biasa la..tp ok je....aku laksanakan dengan berjaya sekali....tq kak shihah bantu saya....last sekali Dato VC dtg salam n say TAHNIAH n GOOD..hehe kembang gak....bulan 8 ni konvo lak..adus...MC lagiiiiiiiiiiiiiii...

************
cerita Bangsawan Sakdong...erm..aku dah dapat watak baru ya....RAJA ABDULLAH..aku rasa berat la watak tu....berat sbb aku masih kekok dengan lenggok cakap org bangsawan..semua kwn2 bg semangat kata ku boleh..so aku trima jugakk pelawaan Che Zol melamar aku utk watak Raja Abdullah....so kami dah start jalani latihan bangsawan...setiap selasa dan rabu malam..adalah hari bangsawan bg aku......seronoknyaaaaaa..aku minatt

************

cerita PRESTASI - IDOL...heheh aku masuk IDOL UPSI jugak....26 ogos rentap..hehe....paling aku takut siap ade vote ye melalui emel..lawakkan...mcm AF plak..sbb ade pengetua...guru vokal...guru tari...semua ade.....latihan 30/7 ni...siok siok.....now aku tgk vote aku plg tinggi tau..hahaa...lawaknyaaaaaa.....aku lantik si Jai jd penguruskan..atas dasar kredebilitinya...hoep dia boleh hendel aku...hehehe..mcm artis nii....

*****

p/s: nak buat sesuatu buat sungguh-sungguh biaq puas hatii...sok dah letih STOP..then kenang balik...rindu akan muncul...bak kata kak Shihah td..dia dah alaminya d zaman mudanya...now dia cuma mampu kenangkan kembali.....RINDUUUU.....




3 comments:

cappuccino said...

elllooooooo awie kuuuuuu cayangggg bucukkkk....
hahahhah aku discover hg punye blog ne ngan mare..nice blog bro..eih2 kawan aku dh jd artis ker?mak oiiii dasyat hampa lani naaaa...dh jd bintang pilem daaa...

asmawie said...

eh eh..sapo ni....aku kenal ke haa...ya allah lupo la....tolong habaq sat sapa ni.......

cappuccino said...

wey awat tk ingat aku..aku tetap terbayang2 ceongsam merah hg itewwwwww haha...wie, nt free2 emel aku rusdinasir76@yahoo.co.uk

rusdi
sheffield uk