Wednesday, May 7, 2008

lama tak xpress dirii....

isyy...apsal la sakit je pala nii...sakit tengkok dr semalam..samapai arii...bukan ja semalam...(org kedah kata kemarin)....tapi tiap tiaap hari awat taktauu.....nak kata darah naikk...cek ok...kolestrol kot.....isy risau la jugakkk......tp aku gagah ja berdiri..aku gagahkan jugak kaki ni dtg mai qheja...masuk opis...gagahkan jugak kaki buat seperti biasaa......

arini...masuk opiss....besa la rutin hidup aku..hantaq danish g sekolahh...tghari p ambikk......bg mkn....transit kat upsi plakkk...br masuk opis blk..hangatnyaa...sbb tu sakit pala kot nohh.......arini plak ada lak jamuan....just sebelah mai room...konon nak raikan ada sorg lecturer tu....dpt pangkat major dahh......dia ni aktif dlm palapes....ee....bukan dunia aku laa....aku mmg tak suka pakai seragamm..disiplin kuat sgt....aku rimaihh..aku suka yg santai selesaa....tp nampak kemass.....pakai unifrom ni...mcm terikat ja......mcm org pakai baju batik tiap kamis...wp wajib...ahhh semua tu wajib dunia jaa.......depa pon sama....dok suruh aku pakai..wajib katanyaa...alah wajib yg allah suruh tak buat jugakk...wajib dunia semua nak kena ikut...ape'ke hey yoppp.......

so pas antaq danish aku naik..mkn la skit nasik yg org buat jamuan tuu..kang org kata tak sudii..mana leh tak sudii....rezeki depan mata kann......tp aku ni tak mcm jai la..die p mana2 bw camera...ambik gambaq sana sini..aku takla camtu..kalau tak leh la letak pic ayaq oren kat sini..hehehhee........

pg lg wife aku kol......kata die dah siapkan semua document nak kuaqkan epf die...wahh sioknyaaa.....kayo la yoo...kayo sekejapp.....sbb aku kata kat die...duit die duit aku gakk..hehehe...takdelah sayanggg duit yg duit yg la...duit abg duit yg......waaa...duit duit dimana ko duitt......tiap bulan singgah ja...bukan singgah samapi ujung bulann......2 3 ari jer.....pastu licin liaw org kedah kataa.......isyy keje tak berkat kaaa....?????

ari ni masuk opis aku buat apa tauu...aku dok kalut ngan zuredah..buat claim rises kami la...wahhh bnyk jugak masuk nantii....dekat 8000...tp bahagi 33....tp takpa..kami ade lg 2 rises.....semua nya tgh pending tuu..dah apply dah cliamm...insyaalah ade rezeki...siok skit...tp kali ni aku dah beringat..nak menyimpan ja..taknak lg melaboq dlm pelaburan bodohh..aku nak cr ruang buat duit jaa...yele..aku dah terkena....mahapkan abg ye sayanggg.......(ditujukan utk bini yg sntiasa nasihatkan aku spy beringat..tp aku nii..tak pikiaq pjg...nila akibatnyaa)....

apapon...nila kehidupann...kdg kita kat atas kdg kita kat bwhh....tp bila kita kat atas....jgn la lupa org bwhh....yg mengharapkan kita....sbb apa tau...sbb bila kita lak kat bwhh..kita akan tadah tangan mintak simpati org atass.......so....pikirkanlaaaa......" (releven ke ngan crita aku niii haaa)

1 comment:

syah azmir said...

Awie..
Semua tu adalah ujian dr yang Maha Esa kan.... itulah yang mematangkan kita kan..

so.. kita lupakan benda2 tu.. mlm nie pegi main badminton naa... tengkuk nana sakit laa... salah tidoq kot..