Thursday, May 29, 2008

malam yang bosan....


Malam ni aku taktau nak buat apaa...wife aku sibok ja marking kuiz student die..so aku ambik kesempatan buka internet....then apa lg...sejak ade blog ni....keciwi...org kedah kata...belek blog ja....then bosan2 tu aku edit la blog akuu..sambil edit sambil snapshot...hehhee.....

seronokkan kalau malam di isi dengan benda yang kita suka....tp aku sendiri tercari-cari apa bende yg aku sukaa....langsung terpikir..bersama anak isteri perkara paling BAHAGIA...ada org yg tak dpt rasa nikmat nii...aku patut bersyukur... Allah tentukan segalanya dalam hidup kita ni....tapi yang mengaturnya agar lebih bahagia....adalah kita sendiri.....

Aku teringat zaman aku "berpunya tapi bujang"...macammana tu.....yele..aku berkahwin tp isteri tersayang nun jauh di utara..aduh.seksa....tiap minggu balik utara...langkah bijak..aku panjat putrajaya..aku langkah kaki bertemu mereka yg berkuasa...pohon dan tuntut pertukaran isteri..akhirnya....berhasil...now..kami tinggal sebumbung......

tp masalah tetap ada...isteri..terpaksa melewati pagi yg dingin utk bekerja....dr tjg malim ke gopeng...kesian..dan takut pon ade.....lantas aku sekali lagi..langkah kaki ke putrajaya..aku tuntut pertukaran ..akhirnya berhasil juga..isteri aku now dekat dengan aku.....now aku berada dalam zon paling selesa...alhamdulillah...

sbb tu aku kata...". Allah tentukan segalanya dalam hidup kita ....tapi yang mengaturnya agar lebih bahagia....adalah kita sendiri....."

(ini hanyalah sedikit sahaja cerita pendek dari aku)


so renungkanlahh......

2 comments:

AYU said...

buat suamiku tercinta

terima kasih atas pengorbananmu....
Semoga hidup kita sentiasa Bahagia dan diberkati Tuhan....

singAsong said...

Elo bro..really nice to know that this blog is a communication platform for both of you - you and wife....

This is my first time baca ur blog.....thanks anyway the sharing story of ur life can make a lesson to me...