Thursday, May 22, 2008

putri saadong.....hahahhahahaa........

hahha..hehe huhuhuu...lawak jugakk....tau mana aku pegi semalam..( org kedah kata semalam tu semalam laa...)...kalau org selatan pelik skit..semalam tu kemarinn....hehhee....hehe..tau mana aku p...aku g UJI BAKAT untuk pementasan PUTRI SAADONG...hehee...tak penah aku buat seumoq hidupp....tp disebabkan oleh terbuka untuk semua staff UPSI...dah dekan aku mintak aku pegii..aku p laa......tangguh punya tangguh....so semalam aku pon p laa.....dekat panggung budaya....fakulti seni dan muzik ......

debaran makin terasaa.....ketaq yakmatt...yela..mana la aku penah belakon...setakat belakon kat rumah ngan bini ada laa.....ni pulak...crita zaman dolu dolu...putri saadong.......bayangkan....mesti nak kena cakap dalm intonasi org dolu doluu......tapi aku langkah jugak kaki....lemah longlaii....jantung bedegut kencangg...yg paling aku ketaq..sbb bini ikutt..hehehee....malunyaaaa.....tapi aku buat budus jaaa......


debaran makin kencangg.....aku masuk ja dlm panggung....nasibbbbbbbbbb...takdak org ponn....yg ada 5 org manusia...kononnya sebagai penilai.....wahh..nak kene nilai kaa....mana si salwa ni..janji nak dtg....die la beria suruh aku dtg...tut tut die tarakk..hampes la pompuan tuu.....nasib aku d layan org sorng mamat nii.....lembut tp baikk....die la tanya aku....." nak uji bakat bang..."...i jawab laa....yolo.......die pon kedek2 kedek g ambik skrip atas stagee....wahhh.....ketaqnyaaa...tp aku buat budus..n bg alsann.."..ehh...takpa..saya dtg nak jumpa salwa nii..die suruh dtg....dia g mana.....bukan nak uji bakatt..."...wah awalnya konpiden ckp nak uji bakat......" alah bangg..takpelaa..dah datang tu..try jalaaa..."...aku redha jalaaa.....bini dtg dekat lakk..waaaa..malunyaa....peganag ketas pon ketaqq....cakap...serak2 basah dah niii....suara kejap tenggelam kejap timbull....kering rengkungg......( inilah satu sifat yg aku lama dah cr formula mcm mana nak hilangkan...aku mmg akan cepat gugup dan gementar kalau aku berhadapan dgn situas begini....teringat zaman aku hadiri interview dulu2....zaman aku belajaq...kalau time presentation..ketaq yakmatt.....tp bila aku dah kat depann..aku la segalanyaaa..aku dah lupa ketaq dahhhh...)

debaran makin kencangg....ok encik...boleh mula kaa.....aku makin ketaqqq....." apa saya kena buat ni?.."...aku cuba nak lengahkan masaa......"..ok...encik kene buat ini...itu...ini..itu.....( hehehhee suspen nii.......)


aku mula langkah kaki naik ke stagee....awat la luas sgt nii...gelap lak tuu.....takpaa....then 10 bijik mata memancang aku dengan rakusnyaaa.....pandangan yg langsung tak memberikan aku semanagtt.....aku gila cuakk......maunya tak cuakk....naik jee...aku kene post maut...sesi gambaq dulu...weyy ni bukan masuk malaysian idol...AF....One in a million.....geng startzz....or apo...ni PUTRI SAADONG ok.....aku dnegan suaq pendek aku..hantam laa...aku buat buat becakap ngan depa..samabil si mamat india tu ambik gambaq akuu....then apo tauu....aku di suruh mambaca skrip....WATAK: TENGKU SULONG......" ok encik...baca skrip dnegan nada marah....wahwahwahh.....aku org baik baik nak suruh baca dgn cara marahh....aku pon tergamam...tp aku teruskan saja....debaran makin redaaaa........."...ampun tuanku beribu ampum...ada pon anakanda sekali datang mengadapp....blablablablaa....."...panjnag la plak skrip ni..tersasul aku bacanyaaa.....lantak laaaa........

abis sesi 1.......masuk sesi 2....wahh....sesi dua best skitt........"encik....boleh nyanyikan lagu asli atau lagu apa sajaa...patriotik kaa..."...aku gugupp..oik..nyanyi pulakk......oklaaaa.......aku pon mula laa...." bonda senyum riangg...menerimaa...bahtera merdekaa....putra putri sayangg...putra putri sayangg..sedang berjuanggg........fajar telah tiba...nan menyinsing.....membawa harapann.....tanah semenanjung,....tanah semenanjung....permata nilamm....".....hehee...nasib tumb-up dr penilai bahagian laguu...hehehehee....

abis sesi 2....ingat dah setel....ade lagii...." ok encik...saya akan mainkan lagu encik kene menari yaa....kalau nak encik boleh silatt"...wahhhhhhhhhhhhhh...mana gua tau silat beb...gua menari ok laa.....aku kata sya tak pandai silat la....lagu jelee....then lagu joget dimainkann...
hahaha..aku pon goyang laaaa.....goyang apa tahh....keras giloo..tak pandai la jogett..bini aku pon kataaa...aku keras mcm robott...lantakkkkkkkkkkkkkkk...aku tak pandai menari asli laa.....

aahhh......setel dahhhhh...leganyaa...then interview skit....depa tanya aku..betul2 minat ka....boelh bg komitmen ka..aku on jer...takda halangann.....minat...tp tahlaa..aku boleh ka??/....sapa boleh jawabb.....

tp masih bermain dlm pikiran aku....aku nak belakon crita PUTRI SAADONG...tp aku pon tak eknai sapa PUTRI SAADONG.....sapa nak jawab......

2 comments:

AYU said...

elehhh ,malu kat kita pulakkk... "OKlah tu"..... hhehehe.. menari jer Out sikit hahahuhuhu

syah azmir said...

kan kan kan Ayu..
kalau menari tu, I puks egan nak tgk..
Keras mcm robot jer.. hehehehe
Anyway i believe in u, u can do it.. u have that talent..