Thursday, June 12, 2008

hari ke 3...dalam dunia bangsawan...

seronok jugak rupanya dunia teater ni...enjoy.. always gelak2 n always relief tension....i langsung tak tingat keje i kat opis..i langsung tak hiraukan fail P&P....hehehe...( sebab dah siap..alamak tak antar ke bilik kualiti lagi laaa)....i langsung tak hiraukan kawan....i hanya hiraukan anak isteri i yang nun jauh di utara tanah airr....." wahai isteri dan anakanda beta...apakah gerangan nya kalian berdua di negeri perlis sanaa..."

hehee...kami sepanjang bengkel....bercakap ala ala bangsawan ( nak cari feel la..feel)....masing-masing akan bercakap dan bergurindam dalam nada bangsawannn...memang best...kami dah jadi satu keluarga seni yang dibentuk oleh upsi...bagus jugak...aku mmg MINAT gila bende bende seni ni....sebab tu aku lepas ni masuk PRESTASI IDOL pulak ( nyanyi la tu..26 ogos lawan di panggung budaya)...bukan nak apa...asah bakat yang ada ja..tu sajaa..takde maksud lainn..tolong paham.....sbb i minat teater dr zaman i study n i mmg suka nyanyi...isteri aku ja yang paham jiwa aku....tq sayanggg.

"ampun tuanku, Cik Siti Wan Kembang, raja permaisuri kerajaan Gunung Cinta Wangsa. Patik mohon izin mengadap barang seketika tuanku, ampun tuanku"

Dialoq yang dituturkan oleh Dato Lela Negara- di mana aku yang mewatakkannya....aku org pertama yg akan membuka tirai bangsawan..wahh..bunyi hebatkann..tapi ketaqqqqqqqqqq.....

sepanjang bengkel..aku dapat bnyk ilmu berteater...tq Pak Hamid...jasamu akan aku kenang....dan ilmu itu aku mintak dihalalkan....aku sentiasa doakan Pak Hamid diberi kesihatan untuk membimbing bakal anak seni macam aku di masa hadapan.....

kenapa aku kata begini...sebab kemarin...masa kami tgh latihan...Dato VC datang nak tgk latihan...die begitu bangga dengan kami..die janji..kalau kami buat bebetull...dia akan bawa kami lebih jauh.....dan kami dia
ibaratkan sebagai pelopor kepada seni teater bangsawan UPSI....kami dianggap sebagai artis UPSI...wahh..semua bangun dan bertepuk tangan.....Pak Hamid meleleh air mata mendengarnyaa...sebab die rasa tidak sia sia die mencurahkan air....bukan ke daun keladi..tp ke sebuah mangkuk emas yang akan terus bergemerlapan...insyaallah....TQ dato Aminah..kerna memberikan kami ruang ini...Tq Pak Hamid..jasa mu akan aku abadikan sampai akhirnyaaaaa....




No comments: